Strona 1 z 6
Numer 2/2019
- Wprowadzenie (Elżbieta Urbanowska-Sojkin, Adam Weinert)
- Metodyczne wyzwania wobec procesu analizy strategicznej w warunkach kooperacji oraz rozwoju nowych form organizacyjnych przedsiębiorstw (Marek Błaszczyk)
- Krótkowzroczność strategiczna – metodyczne aspekty systematycznego przeglądu literatury (Wojciech Czakon, Patrycja Klimas, Arkadiusz Kawa)
- Paradoksy w wyborach strategicznych przedsiębiorstw branży meblarskiej w Polsce (Aldona Glińska-Neweś, Agnieszka Sopińska, Iwona Escher, Barbara Józefowicz, Alicja Łuka)
- System wsparcia rodziny w Niemczech – przykład modelu 2.0 (Czesław Mesjasz, Marek Szarucki)
- Perspektywa multiparadygmatyczna w naukach o zarządzaniu – konsekwencje dla rozwoju teorii i metodologii badańe (Jacek Rybicki, Emilia Dobrowolska)
- Potencjał dostosowawczy polskich przedsiębiorstw – wyniki badań (Maja Sajdak)
- Generic behaviours of organisations in declining industries. Evidence from designated postal operators in selected CEE countries (Agnieszka Sopińska, Patryk Dziurski)
- Paradygmaty, szkoły i koncepcje w budowaniu tożsamości naukowej zarządzania strategicznego (Cezary Suszyński)
- Sprawność przedsiębiorstwa w perspektywie strategicznej (Elżbieta Urbanowska-Sojkin)
- Atrybuty strategii relacyjnej przedsiębiorstw w kontekście świadomości sieciowej menedżerów (Agnieszka Zakrzewska-Bielawska)
Numer 1/2019
- Wprowadzenie (Piotr Michoń)
- Różnice w stopie zatrudnienia matek wychowujących dziecko z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności (Dorota Banaszkiewicz)
- Analiza efektywności kluczowych instrumentów systemu rehabilitacji zawodowej (Wojciech Skiba)
- Mieszkania wspomagane dla osób z niepełnosprawnością – przykłady dobrych praktyk (Mikołaj Olszewski)
- System wsparcia rodziny w Niemczech – przykład modelu 2.0 (Agnieszka Zaborowska)
- Klauzule społeczne w zamówieniach publicznych jako forma wsparcia podmiotów ekonomii społeczneje (Dorota Moroń)
- Kapitał społeczny w kształtowaniu antecedencji intencji przedsiębiorczych (Aleksandra Gaweł, Maciej Pietrzykowski)
Numer 12/2018
- Wprowadzenie (Michał Gazdecki i Elżbieta Goryńska-Goldmann)
- Komunikacja wartości na rynku żywności funkcjonalnej (Irena Śliwińska)
- Reakcje i oczekiwania w wybranych grupach konsumentów wobec nowego produktu na rynku żywności funkcjonalnej (Magdalena Luboińska)
- Greening the organic supply chain in the context of relationship management (Joanna Kłosińska, Marta Raźniewska, Piotr Sosnowski)
- Postępowanie reklamacyjne w zakresie rękojmi i gwarancji (Magdalena Muzyka, Maria Śmiechowska)
- Wpływ dodatkowego dochodu z programu „RODZINA 500+” na wydatki gospodarstw domowyche (Mariola Grzybowska-Brzezińska, Karolina Barbara Doczyk, Katarzyna Elżbieta Kuśmierz)
- The concentration and potential of organic farming and processing on the organic food market in Poland (Mariola Grzybowska-Brzezińska, Małgorzata Grzywińska-Rąpca, Dominika Kuberska)
Numer 11/2018
- Wprowadzenie (Ewa Jerzyk)
- Price as a signal of product counterfeiting. The moderating role of the buyer’s regulatory focus (Tomasz Wanat)
- Ulga prorodzinna w Polsce na tle wybranych państw (Magda Wiśniewska-Kuźma)
- Polityka senioralna 2.0? Propozycja włączenia elementów interakcji i technologizacji do głównego nurtu polityki społecznej wobec osób starszych (Kaja Zapędowska-Kling)
- Zjawisko przeciążenia informacyjnego w procesach decyzyjnych menedżerów (Justyna Światowiec-Szczepańska)
- Wpływ modeli biznesu na internacjonalizację przedsiębiorstw jako nowy obszar badań – rozważania teoretycznee (Rafał Bołoz)
- Tendencje w komunikacji marketingowej na rynku żywności ekologicznej w Polsce (Renata Nestorowicz, Bogna Pilarczyk)
- A test on a production network-based RBC model (Dariusz Witkowski)
Numer 10/2018
- Wprowadzenie (Jan Sikora)
- Konsument usług turystycznych w dobie Sharing Economy (Klaudyna Kowalska)
- Kierunki zmian regulacji rynku touroperatorskiego (w Polsce i Unii Europejskiej) (Aleksander Panasiuk)
- Turystyka w inteligentnych specjalizacjach województw Polski wschodniej (Joanna Zielińska-Szczepkowska, Donata Sawulska-Kamińska)
- Innowacje otwarte w turystyce- możliwość wykorzystania kreatywnego potencjału konsumenta w procesie innowacyjnym (Bernadeta Hołderna-Mielcarek)
- Diagnoza form turystyki popularyzowanych przez blogeórw turystycznych w Polsce (Magdalena Jakubowska)
- Wydatki na usługi hotelarskie i gastronomiczne oraz ich determinanty w gospodarstwach domowych w Polsce (Andrzej Wołoszyn, Karolina Ratajczak, Joanna Stanisławska)
- Potencjał przedsiębiorczości społecznej w turystyce (Anna Waligóra)
- Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania aktywności fizycznej osób 50+ w świetle badań ankietowych (Jan Sikora, Agnieszka Wartecka-Ważyńska)
- Oczekiwania turystów względem oferty agroturystycznej (Jarosław Uglis)
- Markowy produkt polskiej turystyki uzdrowiskowej. Założenia teoretyczne oraz praktyka kreowania tego produktu na przykładzie wybranych gmin uzdrowiskowych (Paweł Bajon)
- Państwowa dystrybucja usług uzdrowiskowych i funkcja uzdrowiskowa gmin małopolskich (Paweł Stelmach)
- Zapewnienie jakości usług w destynacjach turystycznych. Rozwiązania francuskie, hiszpańskie i niemieckie (Alina Zajadacz, Ewa Stroik, Joanna Śniadek)
Numer 9/2018 - Matematyka i informatyka na usługach ekonomii
- Wprowadzenie (Michał Konopczyński)
- Ekonometryczna analiza atrakcyjności inwestycyjnej wybranych krajów europejskich z perspektywy inwestorów japońskich (Katarzyna Cheba)
- Neoklasyczny model wzrostu gospodarczego z cykliczną liczbą pracujących (Paweł Dykas)
- Kompletność danych o produktach w infoboksach różnych wersji językowych Wikipedii (Włodzimierz Lewoniewski, Aleksandra Kasprzak, Krzysztof Węcel, Witold Abramowicz)
- Zaawansowanie procesu starzenia się populacji Polski w latach 1990-2050 (Radosław Murkowski)
- Analiza energochłonności i emisyjności sektorów polskiej gospodarki w latach 1996-2015 (Jurand Skrzypek)
- Relacje pomiędzy ryzykiem sektora bankowego a sytuacją makroekonomiczną na przykładzie wybranych krajów europejskich (Julita Wyrwał)
Numer 8/2018 - Rachunkowość 2.0. Współczesne problemy w nauce, dydaktyce i praktyce rachunkowości
- Wprowadzenie (Marek Cieślak, Aldona Kamela Sowińska)
- Przesłanki, bariery i efekty wdrożenia controllingu w opinii kadry menedżerskiej na przykładzie miejskiego przedsiębiorstwa energetyki cieplnej (Mirosław Kowalewski, Henryk Lelusz)
- Prawne aspekty informatyzacji rachunkowości (Marcin Osikowicz)
- EBITDA jako przybliżenie operacyjnych przepływów pieniężnych - weryfikacja empiryczna (Przemysłąw Czajor, Marcin Michalak)
- Wpływ koncepcji rozliczania ujemnej wartości firmy na ocenę sytuacji finansowej jednostki gospodarczej (Olga Grzybek)
- Strategie zapobiegania błędom poznawczym, motywacyjnym i emocjonalnym lub ich eliminowania w rachunkowości (Elżbieta Jaworska)
- Zasady sprawozdawania o złożonych instrumentach finansowych u emitenta według MSSF - głos w dyskusji (Beata Dratwińska-Kania)
- Wpływ niewłaściwej wyceny nieruchomości zabezpieczających ekspozycje kredytowe na wynik finansowy banku (Edward Wiszniowski)
Numer 7/2018 - Studia ubezpieczeniowe
- Wprowadzenie (Piotr Manikowski)
- Charakterystyka hybrydowych pracowniczych programów emerytalnych w wybranych krajach (Anna Gierusz)
- Mechanizmy redukujące poziom świadczeń zwrotnych w umowach ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Analiza prawno-ekonomiczna. (Radosław Pacud)
- Wpływ kryzysu i sankcji gospodarczych na rosyjski rynek ubezpieczeniowy (Ryszard Pukała)
- Wielowymiarowość sprawozdawczości zakładów ubezpieczeń (prawo bilansowe, wypłacalność II, BION, GUS) (Ewa Spigarska)
- Zarządzanie inwestycjami zakładów ubezpieczeń w warunkach solvency II (Włodzimierz Wasiak)
- Konferencja INFINITI 2018 - nowe trendy, metody i narzędzia badawcze w finansach (Tomasz Jewartowski, Michał Kałdoński, Jacek Mizerka)
Numer 6/2018 - Granice marketingu
- Wprowadzenie (Zygmunt Waśkowski, Bartosz Mazurkiewicz)
- Uwarunkowania kreatywności w działalności marketingowej (Lechosław Garbarski)
- Otwarte Innowacje - istota, uwarunkowania, aktywność przedsiębiorstw (Paweł de Pourbaix, Agnieszka Warzybok)
- Big data w marketingu: szanse i zagrożenia (Jarosław Woźniczka)
- Ograniczenia indywidualizacji instrumentów marketingu (Radosław Baran)
- Kreowanie strategii współpracy w projekcie sieciowym na rynku B2B - studium przypadku (Mateusz Kot)
- Proces współtworzenia wartości - konceptualizacja i wybrane modele badawcze (Katarzyna Dziewanowska)
- Wybrane teorie ekonomiczne a zachowania konsumentów w epoce digital w świetle ekonomii behawioralnej (Robert Kozielski)
- Rola bodźców sensorycznych w budowaniu satysfakcji konsumentów korzystających z usług (Teresa Taranko)
- Elementy emocjonalne opakowania a preferencje konsumentów. Znaczenie osoby promującej produkt i jej rozpoznawalności (Natalia Wawrzynkiewicz)
- Wpływ wieku na decyzje zakupowe e-konsumentów - ujęcie międzynarodowe (Ewelina Tomaszewska, Urszula Ryciuk)
Numer 5/2018 - Uwarunkowania, formy i narzędzia komunikacji marketingowej
- Wprowadzenie (Renata Nestorowicz)
- Opis projektu crowdfundingowego a skłonność do jego wspierania przez darczyńców (Marcin Awdziej, Jolanta Tkaczyk, Magdalena Krzyżanowska)
- Wkład neuromarketingu do wiedzy na temat reklamy - próba systematyzacji wątków badawczych (Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka)
- Wyzwania integracji komunikacji marketingowej w kontekście zjawiska outsourcingu i wirtualizacji marketingu (Grzegorz Hajduk)
- Media społecznościowe w pracy akademików marketingu w Polsce - badania empiryczne (Grzegorz Mazurek)
- Ewolucja instrumentarium marketingu bezpośredniego (Anna Niedzielska)
- Wykorzystanie aplikacji mobilnych jako formy wirtualnej komunikacji z pacjentem (Bogna Pilarczyk, Anna Rogala)
- Jakościowe metody badawcze w procesie rozwoju innowacji produktowej a możliwości wykorzystania mediów społecznościowych (Kamila Słupińska, Anna Szwajlik)
- Wykorzystanie influencer marketingu w kreowaniu relacji z klientami pokolenia Y (Kinga Stopczyńska)
- Promocja osobista w komunikacji marketingowej. Charakterystyka psychologiczna najlepszych prezenterów w świetle badań własnych (Mariusz Trojanowski)
- Wpływ kolejności prezentacji produktu i wielkości opakowania produktu na preferencje nabywców w handlu online. Moderująca rola wiary we własną intuicję zakupową. (Tomasz Wanat)
- Badanie reakcji konsumentów na przekaz reklamowy. Przykład wykorzystania elektroencefalografii i wybranych technik biometrycznych. (Barbara Wąsikowska)
Numer 4/2018 - Funkcjonowanie i rozwój sektora usług biznesowych w Europie Środkowej i Wschodniej - aspekty makro- i mikroekonomiczne.
- Wprowadzenie (Bartosz Deszczyński, Marcin Soniewicki)
- Restrykcyjność sektora usług biznesowych w krajach Grupy Wyszehradzkiej (Magdalena Myszkowska)
- Czynniki wpływające na handel usługami - kierunki rozwoju branży usług biznesowych w Polsce (Eliza Chilimoniuk-Przeździecka, Andżelika Kuźnar)
- Kultura organizacyjna zagranicznych centrów usług biznesowych w Polsce (Elżbieta Marcinkowska)
- Działalność branży nowoczesnych usług biznesowych SSC/BPO z perspektywy usług profesjonalnych - podejście relacyjne (Marek Gnusowski)
- Proces tworzenia centrum usług wspólnych na przykładzie grupy Euroflorist (Aleksandra Hauke-Lopes)
- Znaczenie zarządzania wiedzą i innowacji dla funkcjonowania centrów usług wspólnych (Marcin Soniewicki)
- Empowerment pracowników w przedsiębiorstwach branży usług biznesowych (Bartosz Deszczyński)
Numer 3/2018 - Narzędzia i metodyki badawcze psychospołecznych problemów organizacji i zarządzania.
- Wprowadzenie (Elżbieta Kowalczyk, Paweł Kleka)
- Europejski kwestionariusz analizy stanowisk pracy EKASP (Adam Biela, Bohdan Rożnowski)
- Polska adaptacja kwestionariusza do pomiaru wypalenia zawodowego OLBI (Teresa Chirkowska-Smolak)
- Kwestionariusz do pomiaru klimatu organizacyjnego Rosenstiela i Boegela - polska adaptacja i normalizacja (Katarzyna Durniat)
- Analiza treści w badaniach zjawisk społecznych w organizacji. Zastosowanie programu IRAMUTEQ (Aldona Glińska-Neweś, Iwona Escher)
- Założenia koncepcyjne oraz cechy psychometryczne kwestionariusza do badania funkcjonalnego aspektu metakompetencji negocjacyjnych TMOK (Paweł Kleka, Elżbieta Kowalczyk)
- Wykorzystanie metod wielokryterialnych do wspomagania wyboru wariantu inwestycyjnego - studium przypadku (Dariusz Meiser, Maciej Nowak)
- Koncepcje i metody kształtowania tradycyjnych i wirtualnych relacji pracowników banku z klientami (Mariola Michałowska, Dariusz Stankiewicz, Wiesław Danielak)
Numer 2/2018 - Contemporary challenges of finance - theory and practice.
- Wprowadzenie (Jacek Mizerka, Joanna Lizińska)
- Earnings management and underpricing of ipos on an emerging market (Joanna Lizińska, Leszek Czapiewski)
- Jakość sprawozdań finansowych a struktura własności spółek notowanych na giełdzie papierów wartościowych w Warszawie (Marcin Piasecki)
- Wskaźniki ekonomiczne w raportach zintegrowanych wybranych grup kapitałowych - wyniki badań (Hanna Sikacz)
- Determinants of the income of farms in EU countries (Joanna Średzińska)
- Ocena płynności finansowej gospodarstw rolnych w Polsce na tle Unii Europejskiej w latach 2009-2015 (Roma Ryś-Jurek)
- Ocena zmian i identyfikacja przyczyn w zakresie kształtowania się poziomu samodzielności finansowej miast na prawach powiatu w Polsce (Agnieszka Kozera, Aldona Standar)
- Perspektywy dla finansów Unii Europejskiej po rezygnacji z członkostwa Wielkiej Brytanii (Katarzyna Stabryła-Chudzio)
Numer 1/2018 - Unia Europejska w obliczu strategicznych wyzwań społeczno-gospodarczych.
- Wprowadzenie (Ewa Małuszyńska, Ida Musiałkowska, Piotr Idczak)
- Cele i polityki Unii Europejskiej w opinii jej obywateli - ujęcie wielowymiarowe (Alicja Grześkowiak)
- Architektura instytucjonalna strefy euro a dynamika przemian Unii Europejskiej (Aleksander Surdej)
- Unia Europejska jako uczestnik międzynarodowych przepływów kapitału na przykładzie bezpośrednich inwestycji zagranicznych - próba oceny (Katarzyna Czech)
- Status gospodarki rynkowej w polityce antydumpingowej Unii Europejskiej wobec Chin (Joanna Skrzypczyńska)
- The competitiveness of polish resource- and labour-intensive exports in the context of membership of the European Union (Bartosz Michalski)
- Ocena innowacyjności krajów Beneluksu w latach 2003-2011 (Andrzej Kobryń, Joanna Prystrom)
- Wspieranie innowacyjności regionów w Unii Europejskiej poprzez rozwój inteligentnych specjalizacji na przykładzie województwa śląskiego (Małgorzata Dziembała)
- Poprzedni artykuł
- Następny artykuł »»